first day of school and first day in pool

Jag måste bara vråla ut ett HALLELUJAH!!!!! De finns en bastu vid bassängen!!!!! Jag tog ett glädjeskutt när jag såg den, HUH!
Idag var det alltså första skoldagen. VÄLDIGT annorlunda än vad man är van med. Storleken på klasserna varierar mellan en tjugo stycken till ca 100 elever. Jag hade ett möte med buisness-avdelningens chef och fick ändrat mitt huvidämne så nu är jag alltås  oficiellt intagen till College of Buisness, huvudämen troligvis international buisness eller entrepreneurship. Så jag måste alltså ta bort astronomin och international relations, så nu har jag istälelt Matte, Engelska, Women studies (?!) och Buisness administration. Men har dock matten på kvällarna alla dagar förutom fredag, ush!
Det var helt galet att gå omkring på campus idag, det bara kryllade av människor överallt! Och det är så annroludna än i finland. I gymnasiet om jag hade något ärende jag måste kolla upp gick jag upp till fjärde våningen och frågade Ulla eller Lena och tadaa allt var under kontroll. Här börjar det med att jag går in till buisness kontoret där så måste jag bestämma möte med chefen om en timme. Sen efter mötet måste jag gå till min athletic-academic advisor, ringa min tränare, printa ut nya grejjer, springa till 4 olika byggnader + gå till mina lektioner HUH! Men nu borde allt vara under kontroll förutom min hälsoförsäkring.
Alltså jag blir helt knäp på hur mycket alla äter här! Det är pizza över allt, allt är extra firterat och indränkt i 5lager ost. Limsa till varje måltid, jordnötssmör överallt, HJÄLP! Men nu måste jag dra iväg på matteklass, lägger upp lite bilder från rummet!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0