roliga dagen

Idag har det varit en riktigt kanondag! Började med att jetlaggade rica vaknar 6.30 och kan inte sova mera, så ger hon sig ut på en liten joggintur runt campus. Där inspekterar hon b.la nybyggda enorma Stroth center gigantiskt mega stadio för basketboll matcher och liknande, fotboll stadion(den är enorm), golfbanan och mycket mera... Därefter blit det en morgonkaffe på starbucks. Sedan är det möte med international students, det blir en massa information om skolan, samt möte med akademiska advicors och så gör vi upp mitt nya schema. Eftersom jag är så sent ute (som alla andra utländska studeranden också är) + att jag måste ta i beaktande mina träningstider när jag gör upp mitt schema så finns det bara väldigt få kurser att välja mellan. Så detta komemr alltså jag att studera denna termin; Modern Astronomy, Intro to international relations, Economi and Women studies (hahahahahah javet).. Intresasnt blir det i alla fall skulle man ju tro..
Så har jag träffat några andra simamrtjejjer som jag åt lunch med, sedan har vi varit ute på ärenden ända sedan dess. Det började med att skaffa mitt BG1 ID (ett id kort som man måste ha med sig i princip hela tiden runtomkrign på unviersitetet), så skulle vi fixa något med mina matte-prov, sedan gav vi oss iväg på jakt efter en ny telefon åt mig. Detta var den emst omständiga proseduren jag har varit med om i mitt liv, men efter ca 1 timme i butiken så har jag nu ett nyt abonemang samt en iffe. Härligt! Sedan gick vi över till en restaurang var vi åt en supergod middag. Nu har jag och Allie varit i vårt rum i en par timmar, hon har packat upp och jag har gjort matteprov (gick inte så värst bra tyvärr....) och snart skall vi ge oss iväg på simamrtjejjernas "Thursday Girls Night out", japp de blir alltså flickornas utekväll heheh.. SAIJONARA!


Kommentarer
line

(jag igen) hahahaah. jee me iffe

2011-08-19 @ 08:08:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0