Back in BG and tomorrow Florida

Det har varit underbara knappa 2 veckor spenderade där hemma med familj och vänner, men hjälp vad snabbt dom dagarna sen gick! På torsdag morgon startade jag från Helsingfors med en mellanlannding i Amsterdam och sedan bar det av till Detroit. De dryga 9 timmarna från Amsterdam till Detroit kändes inte så farligt länge, men det var sedan väntningen vid säkerhetskontrollen på flygplatsen som tog en evighet! Eftersom jag satt längst bak i planet som var helt fullt var jag också den sista som lämnade planet, dv.s bland de sista som kom sig till security check kön (fast jag hur än förskte spurta och ta mig förbi några framför mig....) Som tur öppnade dom en till kö, så vi längst bak fick alla gå dit (tack gud, det var ca 200 japaner före mig i kön), men inte bättre blev det av att en skolgrupp bestående av ca 50 koreanska elever kring 10-års åldern befann sig före oss ennu i den andra kön. Ingen kunde engelska, någon hade tappat sitt pass, några hade saker att deklarera i tullen... allmänt kaos med andra ord! Men efter ca 1 timme var jag ändå incheckad i USA, allt bagage i händerna och ute väntade Brittany och Stephanie på mig.

Stephs familj körde oss från flygplatsen till deras hemstad Ann Arbour , de visade oss runt i staden liten. En helt otroligt fin och mysig stad, var b.la University of Michigan finns, de har landets största jenkki futis stadion som rymmer 140 000 åskådare! Det är också i denna stad som Michael Phelps har tränat inför OS, och bott i många år! Vi for och åt middag på en jätte ljuvlig italiensk restaurang med familjen, sedan vandrade jag och Brittany och Steph lite runt downtown, sedan åkte iväg till Stephs. Det kändes som om jag var hemma hos någon Desperate Housewife på Wisteria Lane! Super fint hus! Men blev inte nå mycket mera än en kort rundtur, sedan slockande vi där kring halv 11 tiden och sov som i koma efter att ha varit vaken i nästan ett dygn, och rest lite över halva. 
Blev väckt lite över 11, mrs. Boyle hade gjort brunch åt oss. Det blev en snabb brunch, så tog vi vårt pick och pack och åkte iväg till BG. Det var så kul att se alla igen! Men en 4 timmars träning med simning, springing och gym hade vi ändå. Lite jetlag och resande kändes i kroppen måste jag nog erkänna. NÅja, nu blir det snabbt i säng, och sedan 5.20 AM imorgon startar vi härifrån mot FLORIDA!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0