Harry Potter Thursday

Måste börja med ett WOW! Kenyon, Vilket ställe! Vi trodde först att vi hade åkt vilse och hamnat i Hogwarts när vi kom till campuset, massor med små hus med torn och allt möjligt. Sedan kom vi till "The Athletic Center", och då var det inte nå gammalt Harry Potter design längre utan splitternytt, mega stort, ljust och super fräscht och snyggt som gällde. Bassängen var jätte stor och modern, och hela byggnaden var helt enkelt najs! Efter tävlingspasset for vi till "The Dining hall" för middag, och jag förväntade mig nästan att se professor Dumbledore sitta och äta chokaldgrodor i bordet brevid! Det här är tydligen hela landets dyraste college, årsavgiften ligger på sköna 56 000 dollar... Och det syns!
Själva tävlignarna gick nu inte riktigt så ba jag hade förväntat mig, men det var endå en säsongsbäsa tid i 200 fritt, + öppnings hundringen. Så med tanke på det så var det en helt ok inledning, och imorgon gäller det! Jag öppnade på 53,8 och sluttiden var 1.53.9 så en liten kuolema kom då som vanligt.. att jag aldrig lär mig på domhär tvåhundringarna..
Hotellet som vi bor på är nu... ja hur skall man säga det.... inte det lyxigaste i alla fall. Mitt värsta hotellminne hittils i livet är från IKM-finallit många många år sedan, när vi bodde på hotell Karhula, i Karhula. Ush. Nåväl, det här "hotellet" är ändå snäppet värre, tyvärr.. Nå, det här rummet är endå större än våra "doorm rooms", så egentligen kan jag ju inte klaga ;) Imorgon är det 200 fritt och 400 medley på morgonen, och troligtvis final i båda på kvällen (Eftersom de har A, B och C finaler, så de 27 bästa går vidare), + en stafett, kommer inte för tillfället ihåg vilken.


Kommentarer
Peter

Onneks olkoon, menit A-finaaliin. Katsoin netistä, siellä tulee kisat live-lähetyksenä

2011-12-02 @ 16:14:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0