what's going on?

Efter närmare eftertanke så slog det oss alla "freshies"; att vi har bara en knapp månad kvar av vår första termin som freshman at college! WHAT?! Har nästan ett halft år faktiskt gått så här löjligt fort? Och om exakt en månad, december den 16 infinner jag mig denna tid vid vasas flygfält, och hemma för lite julfirande. Helt otoligt! Snart är jag 50 år, sitter på min veranda, förhoppningsvis i sydfrankrike och smuttar på rosé och ser på solnedgången. Eller något annat som 50 åringar kan tänkas hitta på...
Nåja, halvvägs genom denna vecka redan! Hade ett otroligt fullspäckat schema igår, träning, skola, provläsning, träning, doktorbesök, lektion, extra hjälp med matte, städning SÖMN! Idag har varit en betydligt skönare dag, men började dock med en längre morgonträning. Main-set var 10x200 fritt send off 2:30, decend 1-4 och håll den farten 5-10. sedan 2 x50 easy följt av 10x100 fastest intervall sen off 1.30, med lättärit. Sådär helt passligr trevlig uppvärmning 6.00 på morgonen med andra ord. Och eftersom  vi hade två träningar igår för att simbassängen var stängd idag på eftermiddage på grund av någon sorts reparation, hade vi bara 30 mintuers dryland som vårt andra pass. Det satt riktigt bra. Så fick vi också reda på uppsättningen inför fredagens meet mot Akron. Jag skall simma 200 och 500 fritt, samt 200 free relay, vilket jag är helt nöjd med. Skulle vilja prova på 200 rygg så småningom också, men det blir väl först i januari då antar jag. Annars är jag redan jätte taggad på nästa vecka, för då är det Thanksgiving! Jag har blivit hembjuden till min rumskompis, och hon har lovat en riktigt äkta, traditionell amerikansk thanksgiving med b.la home-made pecan pie, turkey, pumpkinpie.... etc.... Det blir kul!


Kommentarer
annalena

Keep on dreeming about 50 åringar! De hinner inte sitta och smutta på rosè i sydfrankrike för de är fullt upptagna av yrkeskarriären och sjuder och pyser av yrkesstolthet, erfarenhet och !!!!

2011-11-17 @ 17:37:58
erica

hahah, jaa man vet aldrig vart livet tar en ....

2011-11-17 @ 18:26:09
Jari

Snärtiga set!! :)

2011-11-18 @ 09:11:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0