erica och den extraordinära CYKELN!

Ursäkta för min uppdateringslathet. Eller det är inte en fråga om lathet utan tidsbrist helt enkelt. Hursom helst helgen gick var helt jätteskojig (det brukar ju i och för sig helger alltid vara), innehöll b.la lite shopping, lite 22-års fest, (Tight&Bright var the dresscode), sömn, matteplugg...
Måste bara dela med mig lite av mina upplevelser från idag... Lånade Carmens cykel idag för jag hade en massa små ärenden att uträtta, bla täntke jag cykla "down-town" för att kolla upp lite saker med min telefonräkning. När jag väl var där täntke jag att jag msåte åka och handla, så jag besätmde mig att cykla till Wall-mart. En kort liten cykeltur på ca 4-5km alltså, ungefär samma längd som från hagagatan till simhallen med andra ord. Otroligt skönt väder att cykla i, värmeböja nummer 2 är tydligen på gång här i BG. Gassande sol och ca 25 grader, och skall tydligen forstätta såhär hela resten av veckan, skönt! Nåväl, väl framme vid almart går jag och inspekterar mina olika moröttsalternativ när en vänlig gubbe ser sådär uppmuntrande och glatt på mig, så jag ler tillbaka. Så frågar han "Visst var det dig jag såg cyklandes på Main Street", "Javisst det var jag". Gubben fortsätter " Det var en låång väg du cyklade hit", nåjaa, svarade jag ; jag gillar att cykla så.. gubben börjar fnissandes gå iväg och säger "det är en så bra vana ni européer har".. Hmm, tydligen var det så tydligen varifrån jag kommer frågade jag. "Jajja, men det är ju bara bra". När mina freshman simmare hör att jag "CYKLADE ÄNDA TILL WALLMART" är de helt i chock över min ultimata idrottsprestation. Lite annorlunda än vad jag är van med hemifrån.
Dagens absoluta höjdpunkter:
- Skype med söta, superduperduktig med teknologi mommo &moppa
- Cykla i solsken i höstigt BG, bland underbara små hus, röda/bruna/gula/gyllene löv, lite halloween dekorations pumpor som redan har börjat dyka upp på folks verandor
- gemenskapen som alla människor som rör sig på cykel här tycks ha (alla cyklister hälsar på varandra, ler eller kasnke vinkar till och med. Jag är mycket förundrad...)
- EXAKT 2 VECKOR TILLS HETTI&PAPPA KOMMER!
lite random bilder nu idag jag vet. (fallen timbers, nån miss piggy på campus, ett fint hus igen)


Kommentarer
J A N I N A

hahahaha ultimata idrottsprestation :D amerikaner e så lata å roliga! :D ja vågar int rikti cykla här då de int finns NÅN sorts väg cyklister kan cykla på å ja vill int helst bli påkörd :D o jaa, ja bor som "i sundom" så de finns int riktit nånstans o cykla heller :D

2011-10-06 @ 04:23:04
URL: http://yae.blogg.se/
erica

haha nå jaa ja menar ju de! ;D så du ha hamna i sundom du, ni bor säkert i ett megastort hus? Int kan ja nu riktit skryta me att dehä e världens största ställe precis.. lite som närpes kanske ? ;D

2011-10-06 @ 04:38:56
URL: http://ericanieminen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0