36

Ja nu ligger mätaren på 36 C, eller 96F om jag nu skall anpassa mig till de aktuella temperaturenheten... Svettigt värre, luftfuktigheten ligger på topp och alla människor jag möter är så där småglansiga och röd-rosa skimmrande i ansiktet. Skolan e klar för idag, sitter utanför starbucks och njuter av livet, väntar på Laina och Allie som är på lektion sen blir det lunch. Planerna för ikväll är ennu öppna, blir dock tärning på eftermiddagen, sedan en sväng "down-town" för att försöka fixa min telefon och så får vi se vad som händer. Just nu saknar jag knäckebröd och fett-fri mjölk så otroooligt! Jag förstår inte hur amerikanerna kan äta så som de gör! Frukost= pop-tards, Lunch=pizza, franskisar, hamburgare och måltidsdryck antingen limsa eller fruit-punch (gjorde första veckan misstaget att smaka på detta. Påminner om socker blandat med färgämne med lite extra socker och fägrämnen). Så fortsätter det med snacks, kanske en jordnöstsmörsmörgås eller lite chips? Middagen består av lite allt möjligt, kanske burritos och lite mera franskisar och givetvis efterrät; troligtvis brownies, cookies eller kanske en muffins eller två? Om det ännu finns rum för kvällsmat är det troligtvis nachos, crackers eller mera fruit-punch. Jag blir lite småmobabd när jag går omkring och gnagar på mina morötter...


Kommentarer
Anna-Lena

Oj, mat i mängder! Säkert skönt med morötter ibland. Det sku säkert vara smaskens med knäckebröd..Vasaknäckebröd (som inte är från Vasa, tyvärr)

2011-09-02 @ 19:36:08
iPeter

Det är bra med morötter i gassande sol:) Enligt Foreca blir det akllt där nästa v. (bara +20)

2011-09-02 @ 22:59:41
kais

nu har ja läst igenom alla inlägg- GUD va kul de låter!! skriv mer skriv mer!!! o laga bilder!

ps ja e säker på att du rockar fett me dina morötter :D

2011-09-03 @ 00:22:20
erica

Haha ja mina morötter börjar bli allt mera eftertraktade här bland mina nya vänner ;D oj nej bara 20 grader ja kommer ju börja frysa! :D

2011-09-03 @ 20:16:47
Line

KRÄFTOR!'!!!!!!!!!!

2011-09-04 @ 11:31:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0