rainy friday

Dagens lektioner är redan avklarade samt första tränignspasset. Har börjat ersätt lunch med brunch istället; pasta, sallad, franskisar,burgar vs. bagels, frukt, kaffe, gröt? LÄTT val. Så haar jag varit och pratat med min "academic advisor" om mina kurser till vårterminen. Eftersom jag är en "student-athlete" har jag den fördelen att jag får registrera mig före alla andra och chansen att jag får de kurser jag faktiskt vill ha och behöver är ca tusen gånger större än för en "vanlig" elev. Sitter som bäst vid starbucks och kikar på alla underliga,roliga,stora,små,kaffesugna amerikaner som går förbi. Väntar på det sista lasten med "recruits", skall vara värd åt en tjej från New Jersey denna helg. Petra lovade måndag morgon ledig åt oss ifall denna sista recruiting helg går lika bra som de föregående har gått (lätt), ah ser redan fram emot denna sovmorgon! Jag förstår inte vart dagarna bara flyger iväg, jag har så mycket att göra hela tiden, roliga och utmanande träningar, lektioner, massor med nya intressantta människor att träffa varje dag, nya amerikanska delikatesser att upptäcka, quidditch matcher(?!), mm... Så börjar vårt första "meet" att närma sig, och bäst av allt mindre än en månad tills kära syster och far komemr över till "the other side of the great sea"!!! Bland annat weekend in Chicago kommer att stå på schemat, ser så mycket framemot det! Så det är alltås ennu ett recruit weekend, sedan söndag blir de shopping för hela dagen! Ah, Victoria's secret I'm coming!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0