weekend

Denna helg har varit jätte hektisk, började med att vi hade 7stycken "recruits" som anlände på fredag förmiddag (recruits är alltså potentiella blivande studerande och simmare här i skolan, som kommer på officiella besök för att se ifall de vill komma hit och simma och studera). Hela laget hade lunch emd recruits och sedan var det vissa som visade dem runt på området , andra hade lektioner och jag for på läkarbesök för mitt öra. Så var det träning följd av middag med laget och recruiterna eller vad jag nu skall kalla dem. Så gjorde vi historia, den nya byggnaden "Stroh-center" hade sitt första evenemang, Womens volley-boll BGSU vs. Michigan state, och denna match var vi och såg på, och VI VANN!!! Jätte proffsigt spel, jättesnygg arena med stor en gigantisk bildskärm som visar alla hemmalagets spelare i tur och ordning, lite fakta osv.. Cheerleaders, dansflickor, maskotar.. så gott som allt fanns på plats!
Lördagen började med morgonträning, följd av brunch. Så for vi allihopa till ett av de äldre simmarnas hus där vi hade skoj, sedan for några av värdarna för recruits b.la jag då, in till stan med dem där det var en konst festival på gång "The Black swamp Art festival", massor med häftiga kosntutställnignar, tavlor som jag dreglade över (men lilla tusenlappen skulle man ha måsta punga ut med, njaa inte riktit min prisklass), så var det middag med tränarna. Efter detta var det dags för kvällens höjdpunkt, min första riktigta, amerikanska HAHAHA OJ en liten parentes sitter här i lung och ro och skriver,försöker börja gå och sova så småningom och så plötsligt hör man hur hela vår korridor gallskriker, dörrar smälls igen och alla bara vrålar, så kikar jag och allie ut ur vår dörr och så ser vi en livslevande galet stor fladdermus som svishar förbi vår dörr!! Hahaha, hela vår korridor var som galna, någon ringde polisen och vi blev nu tillsagda att gå till våra rum och stänga dörrarna.. ojoj så mycket stök för ingenting... Kvällens händelse haha...
Ja, men fortsättning på lördagen, jag var på en amerikansk fotbollsmatch, det var en helt vrålhäfitg upplevelse! Hela skolan hade vallfärdat till stadion, klädda i orange och brunt, skolans färger, krigåsmålning i ansiktet, rosetter i håret osv.. Stadion var nästan full, ca 25 000 åskådare på BGSU vs Wyoming. Själva spelet fattade jag ju inte så mycket av, men det var en jätte rolig upplevelse! Marcherande truppbandet som spelade på pausen, skolans armé avdelning springer in på planen och gör armhävningar, cheerleaders, flaggvävare (haha jagvet), fyrverkier, kanoner som skjuts ut varje gång BG gör touch-down... Det var häftigt !
Sen stack en del av oss iväg till Cold Stone för glass, så var det tillbaka till the doorms där vi bara umgicks, spelade spel, kolalde film och hade kul.
Nej nu är det natten  för mig, är så besivken tt jag inte hade nån kamera i helgen skulle ha vilat dela med mig av så många foton, men förhoppningsvis får jag min telefon snart!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0