Glada påsken!

Det är nog den mest händelserika långfredagen jag har haft i mitt liv hittills! Den amerikanska varianten av påsken är uppbyggd på lite annat sätt; Good Friday (Långfredagen), är mera en förbereldelse inför påskhelgen, och vi hade skola helt som vanligt och allt var öppet helt som alla andra fredagar. Här är det tydligen söndagen som "det firas mest".

Så min frdag började med tidig väckning, 7.30 hade vi alla simmare Pod-Bod testning; vi måte sitta inne i ett "ägg) som mätte vår kroppsvolym så att vi skulle få reda på vad vår kropp består av; fettprocent, muskelmassa, benmassa, vätska osv. Så efter detta for jag Carmen och Haley en sväng via Study tables där de bjöds på frukost till alla student-athletes, eftersom det tydigen var "NAtional student-athlete appreciation day", så idrottarna uppvaktades med frulle hehe.. Så hann jag med ekonomi lektion, så var det raka vägen till gymmet där vår nya weight-coahc pushade oss HÅRT! Det var en av de bästa gymsessionerna jag ahr haft på länge, kändes grymt bra! Efter ca 45 minuters squatting, RDL's, ropeswings och liknande var det dags för vår "finniher"; en circiut tre varv igenom. Ena övningen var med-ball passes in a squatted position agains the wall, nästa var att gå med kettlebells med raka armar från ena sidan av salen till andra och byte av armar halvvägs, och sista stationen var boxning mot Manny. TUNGT, men vrålkul! Efter gymmet hade jag ca 10minuter på mig att byta om och cykla iväg till andra ändan av campuset till min franskatimme, höll på att somna, mais c'etais pas grave. Så var påsklov! Alla andra från alget åkte hem, förutom jag och Brittany, så vi sade hejdå till resten av gänget. Så hann vi med lunch, och så bestämde vi oss för att åka på äventyr till Fallen Timbers. Där lyxade vi till det lite och for på manikyr, hann med lite shopping, Victoria's secret managerns försökte aktivt rekrytera oss båda att komma och jobba dit till nästa termin, så blev det ett besök till Red Robin's för middag. Så hade vi lite problem med att hitta tillbaka till BG, meen lite äventyr måste det ju vara alltid lite nu som då. Så vi hann precis till kvällsföreställningen av Mirror Mirror (var nu en lite mindre bra film, trailern var väldigt annorlunda), nåmen bio är nu endå alltid kul.

Idag var de första tankarna och orden som kom upp när jag vaknade inte så väldigt vackra. Kroppen känns som om den har gått igenom en torktumlare följt av en mangelmaskin. Det blev en smarrig omelett breakfast at Oaks, följd av hottub med Brittany, så får vi se vad vi hittar på som näst här denna påsklördag. Avsaknaden av påskhäxor och mignongägg (och familjen offcourse) är ju något som gör denna påskhelg trist, men annrs har jag en riktigt prima week-end på gång!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0