Rainy Monday

Första träningspasset för säsongen inleddes på tidig regning måndagsmorgon! Det var dryland i ca en halvtimme, vi hade b.la. en massa roliga stafetter med inget som var något destu värre, enda som harmade var att mina ben inte riktigt gillade att springa. Eller rättare sagt gillar de inte alls att jag rör på mig för tillfället... Nå, vi börajde simningssäsongen väldigt skönt med teknik (hela första veckan skall vara teknik), och idag hade vi body position och streamline. Nu gäller det att fokusera riktigt ordentligt på teknik här i början så hänger den med under alla hundratals yard som vi kommer att simma under säsongen och hjälper mig att bli snabbare. "Swim smart and hard".
 
Idag var den första dagen här som inte var strålande solsken hela dagen lång! Det var ösregn hela förmiddagen blandat med lite solglimtar här som där plus 30 grader mot eftermiddagen. Fick användning för mina vrålsnygga gummistövlar och paraply med andra ord. Lektionerna går väldigt fort på måndag onsdag och fredag när jag har dem alla efter varandra, vips så var skoldagen slut! Lunchade med Allie (salladerna i the Union är helt enkelt de godaste någonsin, plus att jag älskar salladstanterna de är alltid så snälla med mig :) Efter lunchen traskade jag iväg till Sally(vår athletic trainer) vid the Stroh center där hon ahde olika strechningar och övningar för mina stackars valpsjukeben. Kändes lite bättre, men de är långt ifrån bra ennu, så vi skall fortsätta att träffas en par gånger i veckan tills vidare i alla fall. 
 
Eftermiddagen tog jag det bara lungt, gjorde lite läxor, städade rummet osv.. Så blev det äntligen dags för lite shopping in the USA, oj vad jag älskar utbudet här! Jag och Haley for iväg till Fallen Timbers (så fint utomhus shopping center), som är öppet enda till 9 varje dag. Investerade i lite basic toppar, massor med smycken och ett par sandaler (de har en massa semi-annual sales på gång så det var med andra ord perfekt timing för lite shopping). Här kommer lite bilder från hegen! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0