göran!

Jag tycker att Göran's bageri skulle borde satsa på fastlagsbulleleverans till Bowling Green. Detta borde göras omedelbart....
Igår skulle jag så otroligt gärna velat vara i Helsingfors med mina favoriter, där de var på konsert och hade de allmänt mysigt... Next time I'll be there!
Men det blev tjejmiddag på El Zarape istället, vi firade Jen's och Boonies 21 årsdag (för andra året i rad, hur häftigt är inte det?!?!?!?) 22 är tydligen ingen favoritålder här i landet.. Vi hade skoj; god mat, bra sällskap och håriga mexikaner som sjöng sånger och delade ut sombréron åt födelsedagsbarnen.
Så idag har lång-bane FM körts igång i Vasa! Åh vad jag skulle vilja vara där också, det blev första gången på många år som det blev för mig utan mitt traditionella 200rygg-lopp som alltid inleder tävlingarna. Men jag har mina tävlingar här i stället om dryga 3 veckor, och då får jag min chans istället! Men lite kosntigt känns det ju nog... MEN LYCKA TILL MINA KÄRA SIMMARE!
Det har varit en ovanligt effektiv torsdag för mig idag! Simning (recovery thank God), springning (sakta men säkert börjar vi minska)+ gym. SÅ var det GSW, och Nutrition. Hann mellan lektionerna lägga in ett möte med min academic advisor angående mian studier samt nästa år. Så fick jag en tid redan tills idag, så nu har jag redan hunnit med lite framtidsplaner as well! Jag är nu 90% säker på att jag vill ta International business som mitt huvudämne, och 100% säker på att jag vill ha entrepreneurship som mitt biämen. Så vi kom fram till att mina studier från föregående termin berättigar mig till att söka in till "The College of Business", varifrån jag sedan får en ny academic advisor som skall hjälpa mig med kursval och liknande. Så det blir alltså mitt nästa projekt här inom en snar framtid.

Inom en ännu snarare framtid blir det dags för Chandelier night @ la maison francais. Det är crêpes och franska som alltså gäller ikväll för mig. La maison francais är ett hus här på campus där alla franskaintresserade samlas några gånger i veckan och hittar på olika "fransk-inspirerade aktiviteter", ser på franska filmer, äter franska mat, pratar franska osv... A bientot, bisous!




Kommentarer
line

jag ska baka bullar till dej när du kommer hem! =)

2012-02-03 @ 19:09:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0