printemps a BG

THIS IS LIKE SUMMER IN FINLAND! Nästan 2 veckor med 22 celcius som lägsta temperaturen. Helt underbart hur hela campuset har vaknat till liv, nu märker man faktiskt av att alla dessa 20 000 studerande faktiskt existerar. Människor samlas i random klungor, solar, spelar basketboll, volleyboll, jefu, fresbee, grillar, spelar bongotrummor?!, skejtar, ALLT! Har fortsatt på min florida bränna nu här i några dagar... Såklart just idag när jag har varit busy med träning-skola-träning mellan 6.30a.m till 5p.m på kvällen har det varit den finaste, varmaste 28gradiga dagen. Äsh imorogn bara 27, nå kanske jag klara mig ändå...

Den här helgen har vi en par recruits som är påväg, så får se vad vi hittar på med dem. Kanske far o kollar på the Hunger Games? Så har the Purdue-meet närmat sig otroligt fort! Nästa onsdag åker jag, Szekely, Waller och Alexa tillsammans med Mike till Purdue på tävlingar, det blir mitt första långbane race sedan förra sommarens FM. Ska bli kul!

Hade värdldens lyckade kvällsavslutning med Carmen! Efter studytables bestämde vi oss för att gå en sväng via Starbucks, och så såg vi en fallande stjärna! Den var nära! Så hämtade vi tee, satte oss ute mitt bland alla träd som nu plötsligt bara på några dagar har slått ut i full blom, och så hade några av BG's man kör bara plötsligtbestämt sig för att stå utanför the Union och sjunga, så vi satte där och lyssnade på dem en stund innan vi gick tillbaka, så fint!


Kommentarer
peter

We envy your pre-summer :)

2012-03-23 @ 12:01:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0