Matbloggaren continues

Ja, jagvet jag har fått en del kommentarer om att jag sakta men säkert håller på att förvandla min blogg till en matblogg (ja LINE, och lite mommo också ;)).. Skall försöka ändra på saken och komma tillbaka till rätta spåret igen,, MEN måste bara berätta om gårdagens dinner den va så häftig! Vi for med Allies familj och några bekanta till Nagoya, Japanese steakhouse & sushi. Det kändes precis som om jag var med i någon film! Alla matgäster satt runt långa halvcirkelformade bord, med en lång "stekplatta" eller vad jag nu riktigt kan kalla det som bord i mitten. Vi alla valde olika hibachi måltider, så det började med en soppa, följt av en ingefärasallad, och sedan var det dags för huvudrätten. Det kom en japansk (antar jag?), kock till vårt bord där han började tillreda maten på plats, rakt framför våra ögon; ris, ägg, grönsaker, kyckling, räkor, biff, och givetvis fick vi alla en yum-yum sås som alla tyckte det var en katastrof att jag inte hade provat tidigare.. När kocken lagade maten var det så häftigt att se på, det var mera som ett uppträdande, han slängde saker i luften, trixade med redskap, satte eld på en lök (?), det var fint! Så serverade han maten i samma takt som den ble färdig, och det var alldeles delicious! Hela stämmningen var så annorlunda på restaurange, det var ljud och skrik och eld som flamamde upp överallt vid alla bord, kockarna slängde kycklingbitar i luften som gästerna fångade med munnen haha, låter alldeles galet och som en cirkus, men jag storgillade det! Efteråt åkte jag, Allie, hennes syster, och kompis till Sandusky för 3D premiären av The Avengers , riktigt sevärd film tyckte jag!

Idag morgon var det tidig väckning, och en trip tillbaka till BG som gällde. Morgonträning, det var bara jag, Allie och 3 andra som var kvar. Vi körde en lite längra uppvärming, så hade vi ett långt fjärils teknik set, följt av ett liknande bröstsim set. Huvudsettet var med fins and paddles; 2 x (50 @ 50, 100 dolphin kick on back @2:00, 2x50 @ 50, 100 backstroke drill @2:30 , 3x50 @ 50 100 free @ 2:40, 4x50 @50, 100 easy 2:40) Alla 50 or var under 200 pace, i fritt höll jag 28 mid-29 mid, och i rygg 33:or. Inte nu världens bästa tider, men alla inom nästan en halv sekund så det var ganska bra endå.. Efter träning var det frulle, sedan dags att åka tillbaka till Port Clinton. Jag och Allie var helt slut, vi hade bara tänkt vila ögonen lite..... Men det blev en nästan 3 timmars powernap istället, snacka om att ha minustimmar insamlade på sömnkontot, men nu känns det alldeles underbart igen!

Flyget hem börjar närma sig allterm, och jag glömde att skriva igår, men snacka om liten värld! Jag och Ilkka är tydligen på samma flyg från Amsterdam till Helsingfors, what are the chances? Kul :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0