Chicago

Lördag och söndag gick inte riktigt som jag ah de förväntat mig, men måst enog vara helt ok nöjd endå. På lördag simamde jag inte så speciellt bra på morgonen, men tog mig endå till C-final i 200 fritt. Jag och en freshman tjej simmade exakt samma tid i kvalen, och det var mellan oss 2 vem som skulle simma i A-stafet laget på kvällen (4x200fritt). Nå, krossade mitt C-final heat och förbättrade morgonens tid med en dryg sekund så blev riktigt bra till slut endå. Så blev vi tredje i stafetten allt som allt.
 
Söndag hade jag 200 rygg, där det blev C-final igen och en sekunds bättring sen morgonen vid kvällspasset. Så var det också 4x100m fritt stafett på kvällen där jag simmade riktigt bra, 5 snabbast av allihopa i hela vårt lag, så jag är riktigt nöjd. Efter sista kvälspasset höll tränarna ennu en timmes träning till oss, det är väldigt snabba bud att ladda om och förbereda sig på resten av säsongen, vi är ju trots allt bara halvvägs. Nå, slutligen var det lite free-time! JAg for ut och äta med Jen och hennes mamma, samt Brittany och Emily, vi for till en mysig liten pizzeria i downtown, som föresten var riktigt mysig och fin stad! Och glömde att nämna i tidigare inlägg hur fin Northwesterns pool var , eller snarare läget! Den är precis brevid lake Michigan, med sandstrand och volleybollsplaner, och vatten så lågnt ögat når. Det var ju i och för sig kallt (eller inte kallt enligt finländare såklart men..) jag kan bara föreställa mig hur fint det är där på våren-sommaren! 
 
Söndagens resultat
 
Nå, finally var det den efterlängtade måndagen, då vi fick några timmar att spendera i min absoluta favoritstad CHICAGO (förlåt Vasa)... Det blev lite sightseeing, shopping, och snabbis träff med en par tjejjer som simmade med oss förra året och som nu jobbar/studerar i Chicago. Så bar det iväg tillbaka till BG igen, kändes sådär halvsklnt att komma "hem", men åh vad jag skulle vilja bo i Chicago! 
 
Nu är det morgonträning och sista skoldagen före thanksgiving break som står på schemat, så är resten av veckan ledig (tack Columbus), sedan 2 hela veckor följt av final exam week, och ojdå, jag kommer ju hem då?!
Lite bilder från helgen;


Kommentarer
hetti

åh chicago! Ja vill också dit igen <3 å snart får ja hem dej!! får snart börja en countdown ;D

Svar: oh pleas ja ha börja hettierica reunion countdown renn när du for härifrån för 5 veckor och 2 dagar sen. nu e de bara 3 veckor o 3 dagar kvar! ;)
ericanieminen.blogg.se

2012-11-20 @ 10:07:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0