loaded

Ordet för hur mina dagar har sett ut sedan jag bloggade senast, är ja som rubriken lyder; loaded... Helgen var helt suverän! Fredagskvällen tog vi våra recruits och skrinna, skoj! Gamla goda tider kommer till minnes på två till en början skakiga skrinnskoprydda ben, men sedan svichade jag på för fullt efter en par minuter! Lördagen inleddes medTuff morgonträning, vår weights coach lyckades verkligen krossa oss före vårt simpass, hah! Nå, gick helt bra endå! Så hade vi team-frulle, vi tog våra recruits till carillion, och efteråt for hela laget och hjälpte till med "Special Olympics Volley Ball". Special Olympics är de utvecklingsstördas egen idrottsliga, de tränar olika sporter och har sina egna ligor och tävlingar som de sedan deltar i. SImmarna, några hockey, & football killar var och hjälpte till i lördags på deras träning, vi servade, passade och spelade med dem. Verkligen givande, och kul! 
 
Så spenderade jag resten av dagen med att skriva min Career Marketing Plan.. Åh, jag är så glad att jag har den överstökad nu, den var verkligen ett gnagande stressmoment i mitt bakhuvud. Nå, på kvällen tog  vi våra recruits till den pampiga BG bion (HAH.. hoppas sarkasmen kommer fram..) och vi var på premiären av Baseball filmen "42". Mina förhoppningar var löjligt låga, men HJÄLP! En helt suverän film! Jag rekomenderar med ett stort R, gå och se den! 
 
Söndagen kronade helgen, med finbesök. Megan Bomicino, en simmare som graduated förra året och nu bor i Chicago, var på besök! Superkul att se henne igen. Så hann jag med att finisha upp min CMP, och så stack jag och Jen ut på en lenk i solskenet, vi sprintade 9,7km på 43 minuter! Vi hade tydligen spring i benen haha.. Nå, sedan var det dags för höjdpunkten " The Talent Show". I år hade imiterade vi olika kända kvinnliga artister, och jag fick äran att avsluta vårt program med en Lady GAga akt... Vi lyckades vinna andra platsen, yay! Video finns på fejjan, ursäktar för dålig filmkvalité.. 
 
Måndag, ah, min näst sista maraton måndag... Men som tur var det en fin dag, så livet log! Så hade vi dry-land utomhus, Petra hittade på en massa galna saker vi skulle göra, springa stafett med stenbumlingar och dylikt.. Jag är inte så lite limin idag.... Så hade vi ett ganska tufft simpass efter det, huvudsettet  var 3x400, 3x300, 3x200 negative split alltihopa, första halvan 80% och andra halvan så hårt man bara kan. 20 sekunder rest på allt, det var fokus på effort och inte på tider. Så hade vi ennu 4x100 @1.10, där Mike ville att jag skulle hålla låga 1.05:or. And I did ;)
 
Så hade jag ennu min E:ship class, vi fortsatte med filmandet! Vi for b.la till vårt flygfält (Josh, en av killarna i min grupp pluggar till att bli pilot, så han ahde nycklarna dit så vi filmade lite där.. häftigt!)
 
Idag har också varit en produktiv dag! Träning, så hade jag en presentation i min Applied Business Experience class, den gick riktigt bra! Så ikväll blev jag bjuden på middag av två förtjusande äldre damer! De som ahr följt min blogg en längre tid kanske komemr ihåg att jag nämnde en dam tidigt i höst, vars släkt var från Finland. De  båda damerna vill ta reda så mycket som möjligt om hennes pappa, det enda hon har är hans pass, från 1892, med hans namn. Så otroliigt facinerande! Passet är utfärdat i Vasa, Februari 13, 1892, allt står på svenska, finska, ryska och tyska. Stämpel från Nikolajstad. De tog mig till Sam'B's dowtown där vi satt och pratade Finland, historia, och allt möjligt annat intresant i en par timmar. Alldeles ljuvliga damer! 
Nu har jag procrastinated mina statistik uppgifter allt för länge... Och wait what? Är det så att en viss lilleplutt fyller 19 imorgon?? I think so! Hipp Hipp Hurraa för världens bästa lillesyster !!!! <3 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0