sunshineee

Hade tänkt skriva igår men det var en väldigt busy day again... Speed var gårdagens tema ord! Mitt på dagen hade jag Speed Interviews, från min Marketing Class. conceptet var väldigt enkelt; jag skulle tala med 4 olika domare (som var recruiters/Employers från riktiga firmor), jag hade 2 minuter på mig att ge en pitch speak om varför jag är den perfekta kandidaten för deras jobb, och marknadsföra mig sjäv het enkelt. Det var riktigt skoj, jag fick bra kritik, och några bra tips om hur jag kan förbättra mitt lilal speed pitch ennu mera! 
 
Kvällens träning var också speed! På morgonen kände jag mig helt värdelös i vattnet, så jag var lite orolig för kvällspasset, men jag överträffad everkligen mig själv! Vi hade ett huvud set: 4x igenom allt ; 4x50 decend 1-4, börja från 200 pace - 2 sekunder, och sista 50 skulle vara @ 200 pace. @ 1min, 200 free lungbuster, (det är en breathcontrol grej) @4min, så 100m within 6-8sec från ens rekord, + man måste negative split @2min. 100 free easy @1.30. Så hade Mike ennu en challenge för oss; om 2 personer var under 6 sekunder + negative split på 100ingen, så skulle vi sluta at that moment och börja cool down. Nå, första rundan var jag närmast med min 100 fri, första 50 28,5 och andra 28,6, så sluttiden var 57.1. Men nästan räknas ju inte. Nå andra ronden var suverän! Jag och 2 andra var alla under 6 sek från persbästa, simmade rygg splitterna var 31.64 och 31.45, så 1.03.1, inte illa! Men en par andra lyckades inte negative splita sina hundringar, så vi fortsatte med rond 3. Jag var under i min freestyle igen, men samma sak som tidigare rundan, så det blev en fjärde runda för oss alla igen. Nu hade jag verkligen speed på i min rygg, 31,4 och 31,1! Så 1.02,5 på en träning var riktigt kanon!
Så efteråt träffade jag min E-ship grupp, och vi filmade våra sista scener för vår film, så nu gäller det bara att editera den, och så borde den vara färdig nångång nästa vecka! Spännande.
 
Idag hade vi fokus på teknik på träningen, och Mike filmade oss under vattnet, så fick några helt supergeniala freestyle teknik tips som jag jobabde på! Så var det ny persbästa i bench idag igen, 165ibs, jee! ;D Och oj, glömde jag att säga.. Vi har haft en UNDERBAR dag här idag! 26grader och sol, men vinden har varit helt löjligt hård, men det gjorde nu ingenting.. Efter träningen for jag och solade med tjejjerna, aah udnerbart! Så blev jag intervjuad av någon radiokanal, det var lite mitt i allt, vet inte ens varför, men jag fick en keps som tack! ;) Så hade jag lång lunch dejt med Kasey, en tjej som också skall till Frankrike i sommar. Så jag har njutit av solen hela dagen, och nu har jag bara lite mental rehab från de gågna två veckorna och all stress och press och projekt som jag har haft.. En kort andningspaus fören den verkliga slutspurten drar igång!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0