Countdown!

29 dagar till MAC's och till att pappa kommer och hälsar på. Mindre än en månad?! Ofattbart! Kan inte förstå att vi redan är på slutet av januari..
 
Vi har hunnit ha Senior night för två veckor sedan, dvs vår sista hemma tävling för säsongen, och våra "serniorers" sista hemmatävling någonsin! Vi tävlade mot Buffalo (en MAC skola, där var våra tävlignar är i år) och Michigan State. Det  var otroligt spännande tävlingar, jätte jämnt! Tyvärr slutade det i förslut mot båda två, men det var bara fråga om 5 poäng mot Buffalo och 8 poäng mot MSU, så vi var jätte nära!  Så med tanke ennu på att vi inte hade simhoppare, så där gick vi miste om i alla fall 20 poäng. Men det var verkligen ovande resultat inför MAC's, bra tävling, vi hade ovanligt mycket publik, vi hade fått ihop ganska mycket andra idrottare att komma och kolla och heja också, så det var kul! 
 
Annars har jag haft några veckor med riktigt bra träning, och nu märker jag redan hu vi har börjat lätta lite på intensiteten, fast vi ennu simmar mycket yardage. I helg åker vi iväg på våra sista Dual meets före MAC's, Akron på fredag och Youngstown på Lördag, så det skall bli spännande!
 
Temperaturen har varit sådär galet omväxlande som det brukar, idag har vi 15 grader varmt, och förra veckan låg vi nere i -10 och snö.. Så variation har vi i alla fall! 
 
Kurserna går riktigt bra än så länge, jag är så taggad för min entrepreneurship class, synd att vi bara träffas en gång i veckan! Och jag ahr verkligen haft tur med min bokföringsprofessor, han är verkligen en intresant snubbe. Förklarar bokföring till oss i ena stunden, sedan plötsligt brister han ut i ett rim om trianglar och kuber och hur de bildar pyramider, och på något sätt så förklarade det vårt aktuella problem helt på klart, och vi alla var lite smartare efteråt... 
 
Annars rullar det på som vanligt, man hittar nog sin vardag vart man än i världen sig befinner. Mycket träning, mycket stuider, vänner, kaffe, franska, yoga osv... Live it, love it! 
 



Kommentarer
annalena

ojdå det är ju vår hos dej 😎

2013-01-29 @ 19:56:06
peter

Nice. 28 pv. Lycka till viikonlopun kisoihin.

Svar: thanks!
ericanieminen.blogg.se

2013-01-30 @ 18:47:38


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0