Networking Night

SAAC (Student Athlete Advisory Commitee), hade ordnat en Networking Night ikväll för alla idrottare som var intresserade. Evenmanget ordnades i Clazel, en gammal biosalong som idagens läge fungerar som en klubb nattetid, och lite allt i allo lokal dagtid, downtown Bowling Green. Som man kan gissa från namnet, så gick Network Night ut på att "Networka"! SAAC hade bjudit in ca 40 olika "professionals" inom diverse olika yrken, så hade de lte små förfriskningar och en kort presentation, så var resten av kvällen bara att gå omkring och mingla och prata med andra människor. En superlyckad och intressant kväll för min del! Träffade direkt en businessman som äger ett marknadsförings företag uppe i Toledo, vi pratade en stund och han bjöd mig att åka upp till deras kontor någon dag och bekanta mig med firman och se hur en normal dag ser ut där, superspännande! 
Så pratade jag med en kvinna som jobbar som nyhetsankare på en av Toledos nyhetskanaler, hon hade massor med häftiga storyn att berätta, hon hade b.la varit och rapporterat från Oscarsgalan, och snackat med Gwyneth Paltrow, J-LO, mfl... 
 
Helt fantastiskt att det ordnas såna här tillställningar för oss elever, ett utmärkt sätt att få sitt namn "out- there", och kontakter är alltid bra att ha!
 
mingeltjejjen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0