Bowling Green State Unviersity

Jajja nu är jag här! Efter ca 8års prat, sisådär 1års förberdelser, mejl hit och dit, skype, försäkringar mm.... Flyget från Paris till Detroit tog ungefär en evighet + en timmes försening. Så mitt i den finska natten anlände jag alltså på eftermiddagen till USA, Coachen kom och plockade upp mig och kröde oss till henens hus i Toledo. Där hade hennes man gjort tacos åt oss, och hennes lilla 3åring sprang och gömde sig varje gång hon såg mig. Stora,skrämmande erica.... Sedan var det otroligt skönt att slänga sig ner i sängen och sova 11 timamr efter att ha vari vaken i 24.
Så idag har det alltså varit första riktiga dagen vid universitetet. Petra körde mig hit, där hade jag möte med kordinatorn för internationella studeranden, samt möte med min akademiska rådgivare och träff med alla andra internationella studeranden som var ca 60 stycken och nästan hälften asiater. Så har jag träffat Allie, min nya rumskompis hon flyttar in imrogon, men kom med några saker till vårt rum b.la 2 stora fläktar (hallelujah annars skulle jag ha smält redan) Så flyttade jag alltså in i vår pyttelillahytt. Första ögonkastet och min tanke var herreminjesus här ska jag bo. Men nu när Allie har lämnat lite saker hit, en soffa och kylskåp o liknande så känns de riktit mysig endå, jag tror jag komemr att trivas här. Sedan har jag varit och skrivit engelskaprov, och på intervju och på hälsoudnersökning. Nu väntar jag bara på att träffa en annan simmartjej som jag skall och äta middag med.
Det har med andra ord varit fullrulle på hela dan, man har inte riktigt hunnit förstå att man faktiskt är här. Ohio är precis som jag hade tänkt mig det, platt, fullt med majsfält och solrosor. Inga kossor har jag iallafatt sett till ännu. Men campusområdet är enormt, har inte hunnit vara och utforska det ännu, men det blir nog snart... Nu skall jag väl så småningom börja packa upp lite. Känns som om jag for iväg helt oförberedd, men hur kan jag vara de när jag ha vetat om det här så länge?? Det känns som om jag bara har packat väskan för en liten 2veckors semester, har glömt allt dit hem.. Nåmen allt som inte är unikt går att skaffa nytt. Nej nu börjar jag vara hungrig, mera uppdatering kommer det att bli senare! Saknar allihopa redan massor, kram!


Kommentarer
hetti

oj va de låter najs! här e klockan halv åtta, ja tittar ut å de e perus grått shaiba väder å ska ti skolan strax(Y) verkar de ti vara perus jenkki life? :D skicka ti mj på fb?

2011-08-18 @ 06:31:44
line

LÅTER KANOOOOOONbra

2011-08-18 @ 17:06:16
erica

hehehe känon kanon :D joo hetti ja skickar inbox snart!

2011-08-19 @ 02:42:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0