Port Clinton & Put-In-Bay

Det var en skön och ugn lördagskväll i Port Clinton som gällde. Vi gick ut på en lång kvällspromenad i solskenet, Allie visade mig runt i "byn", en söt liten hamnstad, massor med små amerikanska diners, pyttesmå lokala butiker, fiskare, några enstaka turister, och ja inte så mycket mera egentligen. Kändes lite som man är mitt i Supernatural serien, alla de där små, lite halshaskiga amerikanska städerna man ser på tv som man trodde att inte existerade i verkligheten; dom finns! Resten av kvällen hade vi filmkväll med lejonkungen och xXx, slönt att ta det riktigt lungt i mellan åt också!

Söndagen inleddes med en låång sovmorgon, sedan var det dags för äventyr. Vi for med hela Allies familj ut med "the Jet express" över lake Eire till ön Put-In-Bay, där vi tillbringade hela dagen. Put-in-Bay är tydligen en riktigt turist-ö ,dit det kommer semesterfirare hela sommaren lång. Det var en jätte söt ö, inte stor alls, men jätte charmig! Hade massor med små restauranger, barer och diners, små butiker och söta hus i alla världens färger och kombinationer med tinnar, torn, balkonger och verandor! Vi åt lunch på en seafood restaurant med alldeles underbar kräft-och räk soppa! Så hyrde vi en goldbil som vi åkte runt och utforskade ön med. Vi kikade på en vingård, gick ner i några grottor och såg hela resten av ön. Hade en jättekul dag med hela Allies söta familj, och så nu har jag plötsligt kommit till min sista kväll här i USA för en lång tid! Imorgon är det ennu morgonträning och gym som gälleri BG, sedan har vi troligtvis tänkt bege oss till Toledo på ett Zoo besök innan det är dags för mig att ta mitt pick och pack och sticka upp till Detroit Airport... 


Kommentarer
Anonym

Välkommen hem Erica! Det har varit roligt att få följa med på din resa - tack för det! Du har varit jätteflitig med rapporterna. Ha en skön sommar!



Marica&co

2012-05-07 @ 17:31:45
erica

Tack så mycket Marica! Alltid jätte roligt när någon kommenterar :) Vi ses säkert snart, eller åtminstone någon gång här under sommaren! :)

2012-05-07 @ 19:08:19
URL: http://ericanieminen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0