Best Weekend + kändisbesök!

Nu har det varit en långlång tid sedan jag skrev sist, jag ursäktar. Men vi hade en galen helg här! Det var nämligen så att allas-vår-favorit LAINA kom på besök! (För de som inte v et vem det är, en tjej som var här förra året, men som tyvärr inte kunde komma tillbaka iår), det var sååå underbart att ha henne här en helg, allt kändes precis som förr! Fredagen tog vi det lite lugnare, men for ut en sväng på kvällen endå. Så på lördagen hade vi istället för träning en speaker som kom och pratade med oss om rörlighet. Det var en irländsk före detta simmare (simmade samtidigt som Sievinen), men som nuför tiden bor och jobbar i Chicago med alla möjliga top-idrottare. Han var en äldigt bra föreläsare, intresanta grejer och övningar som han lärde oss. Han visade mig b.la en rörelse som jag skulle göra för att förbättra mina valpsjuke ben, och HJÄLP! jag förstår inte hur en så enkel sak kan hjälpa så där mycket, det är hundra gånger bättre redan efter bara några dagar! Jag kanske återfinns i joggingspåret om en vecka eller två?! 
 
Hela resten av lördagen spenderade vi alla sophmores+Laina tillsammans (helt som på gamla goda tiden..) Det blev en trip till the Mall, så for jag och Haley och kollade på killarnas fotbolls match, och så for vi alla på en fest och så var det utgång. Lätt bästa kvällen! Söndagen inleddes med den traditionella Panera frullen, så chillade vi ett tag, och så var det dags att säga hejdå till Laina :( Men hon kommer upp snart igen, så det var inte så farligt! Så avslutades söndagen med ett skönt yoga-pass, kan det bli bättre? 
 
Måndagen sprättade igång veckan ganska hårt med två tuffa pass, båda gick relativt bra tyckte jag, men död var jag efteråt i alla fall. Avrundades med lite kvälls-yoga. Tisdagen har varit och farit, efter träningen for jag upp till campuset där de hade en locally produced-market på g, samt en "study abroad fair". Har kommit igång på allvar nu med att forska mina möjligheter med att spendera några veckor i Frankrike denna sommar.. Hittills verkar allting lovande! 
 
Tänkte nästan glömma att berätta om kändisbesöket som tar plas imorgon. Vi får besök av ingen mindre än presidenten Barack Obama himself!!!!! Helt otroligt! Jag är så besviken att jag inte kan far och se på när han talar imorgon!!! :( Nå, i alla fall kommer jag att vara i samma stad som honom... Ganska häftigt! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0