2013!

Gott Nytt år! 2013 har ju redan hunnit hålla på i en par dagar, men lika gott nytt år endå. Jag kom mig tillbaka välbehållen till BG, hade ca 5 timmar tid vid Paris flygfält där jag mellanlandade. Men tråkigt hade jag ju inte, jag var ju i Frankrike! Efter att jag ahde checkat in till mitt nästa flyg på en sådan där elektronisk check-in disk, bad en älre franska herreman mig om hjälp med sin check in, så jag tvekade i ca 2 sekunder, sedan började jag babbla på på franska med honom, gick riktigt bra och mannen torde ha kommit sig iväg till Aruba dit han tydligen var på väg... Nå efteråt upptäckte jag att jag trots allt måste gå till en "riktig" check in disk, för at se att allt var ok med mitt bagage, så såg jag hur kön ringlade sig lång framför mig, men jag var ändå inte riktigt säker ifall jag måste ställa mig i kön eller inte, så jag hittade en snygg fransman som arbetade där som jag frågade lite hjälp av (på franska då..) Han sade att jag skulle gå till disk nummer 3, som var tom? Men han öppnade upp banden som spärrade av området för mig, och så slapp jag förbi hela långa kön, och bagaget och boarding passet var ok! ;) Nå, så fortsatte min färd till någon terminal som kändes som den var uttagen ur någon löjligt lyxkatalog... De enda affärerna som fanns där var Prada, Gucci, Hèrmes... Nå, inte klagade jag i alla fall inte! 
 
Flygresan gick bra, så väl i Detroit tror jag att jag gjrode ett snabbhetsrekord i att komma igenom säkerhetschecken och få mitt bagage, och tullgranskningen. Cirka 45 minuter efter att planet hade landat satt jag i Stephs bil påväg mot Ann Arbour! Smidigt!
 
Steph's familj tog mig med till deras "Country Club" där vi åt middag. Counrty Cluben kändes så überamerikanskt som det bara är möjligt; en "klubb" dit man kan höra, där det finns en stor anläggning med egen restaurang, bar, tennisbanor, swimmingpool, gym osv... Alla känner alla, som taget ur någon film man har sett.. Nå, det var enda ganska grym trötthet som plötsligt drabbade mig, och jag slockande klockan 9 efter att ha varit vaken i nästan 24 timmar i sträck.. Vaknade nästa morgon klockan 9, så åkte vi och hämtade Carmen, Jojo och Daniela från flygfältet, sedan bar det iväg till BG igen. 
 
Det var superkul att träffa all mina teammates igen! Och skönt att få bara träna och ta det lungt här i en vecka fören skolan börjar. Nå, det där med att ta det lungt inkluderar ju inte tränigen såklart, den är ju allt annat än lugn... Nå, imorgon har vi pulkkaåkning på schemat med laget istället för running. Vi har ju inte så många backar här i Bg precis, men någonstans borde vi ju nog hitta ;) 
 


Kommentarer
linskidinski

mittersta bilden niceee!!! saknar dej no. puss

2013-01-09 @ 10:05:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0