What?

Har jag varit här redan i en vecka? Tydligen! Vi hade vår näst sista dag av training camp. Morgonen var sådär halvtuff, långa medley och frisim set, och lite breath control. Vi alla var lite halvnervösa inför eftermiddagspasset, för vi skulle nämligen simma båda grupperna tillsammans, och då brukar det vara ganska så tufft. Men tack o ch lov var det lite andra grejer som väntade på oss! Uppvärmningen tog ca 1 timme, inklusive ett längre medley och breath control set, men det var inte så farligt. Så var det dags för lite racing, YAY! Coacherna tyckte att det är så länge sedan vi har tävlat, så de satte igång tidtagningssystemet och så var det dags för lite race'sss. Vi var delade i stafettlag, och hade som mål att simma snabbare än våra Conference records. Jag simmade riktigt bra 100 frisim, 54.1 från en relay start, så helt ok med tanke på hurdan vecka jag har bakom mig. Så simmade jag 100 igen, och 2x50, 50orna for nog inte lika fräsht, 25,1 båda två.. Nå, men det var kul att få lite tävlings känsla igen efter att bara ha tränat och tränat och tränat så här länge. Så har vi ju en hel del med tävlingar på kommande också, redan nästa veckas lördag bär det iväg til Eastern Michigan!
 
På kvällen bestämde jag och Jen oss för att testa en liten underlig restaurang som vi alltid åker förbi här i BG, me naldrig ar provat. Den ser riktigt schaskig och nersängd ut, men på något sätt inbjudande ?! Så dit for vi två vrålhungriga tjejer efter träningen, och ja.. Vad kan man nu säga. Första blicken jag fick av stället fick mig att vilja göra en 360 och åka iväg med detsamma; såg ut som man ahde klivit in i någon äldre dams vardagsrum för ca 40 år sedan, röda underliga stolar, blommiga tapeter, lite country musik som kom brölande från högtalarna, och de enda matgästerna vi såg v ar människor som som såg ut att ha ätit på McDonalds i hela sitt liv, och vara i åldrarna 70+. Nå, vi gick endå lite längre in, och blev gensast positivt överraskade! Ung och supertrevlig personal, helt ok mysigt ställe (men något som aaaaaldrig skulle gå igenom i Finland.. Det var en Family Diner så dom är ju lite annorlunda set-up i och för sig men..), och helt suverän mat! Riktigt huippu husmanskost för rimligt pris! Kan nog nästan rekommendera stället trots den horribla första åsikten!
 
Imorgon väntas en lååång sovmorgon, sista träningen för den här veckan är först på eftermiddagen, ah!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0