Monday's always monday

Nu har jag inlett andra skolveckan här på BGSU, samt första officiella träningspasset med hela gruppen. Börjar kännas lite som om jag har koll på läget, kurserna under kontroll (första matteförhöret var renn idag?!), träningen var jätte rolig! Vi hade halva bassängen under passet dvs endast 2 simmare per bana LYX! Så är vi uppdelade i sprintrar, medel-distansare samt distans och jag går udner kategorin medel-distansare (väälidgt otippat höhö..) Helgen hann vara och fara, jätte rolig helg! På lördag for alla "freshman" + två spohmores och shoppade lite utanför stan, ca 25minuter. Jag var i himmlen! Victoria's secret, Forever 21, Express...... så var det lunch vid Red Robin, SÅ typisk amerikansk restaurang som det bara går! Jag älskade inredgningen; väggarna var fyllda från golv till tak med plancher, tavlor, skyltar osv föreställande lite allt mellan himmel och jord. Så det var alltså inga problem med att få dagen att gå snabbt när man befann sig vid shoppingcentret. efter att ha kommit tillbaka till campus for jag och Stephanie på en lenkki "down-town" för att föra min Iphone på reparation, men GUD vad det är krångligt! Butiken kan inte göra någonting åt dej, eftersom Apple är så idiotiska med sina patenter och rättigheter, så jag msåte ta min telefon till närmaste Apple store som är ända i Ann Arbour, MICHIGAN!!! Helt aprumpa säger jag bara, jag blri så frustrerad!! Sedan var det utgång som gällde på kvällen, väldigt roligt. Nattmaten hämtades från Taco-bell och det var min första och sista gång som jag stoppar i mig sånt skräp, USH!
Söndagen var lååång, och skön!  Mycket läx läsande, skype med syster och mor, sen på kvällen var det "falcons sport-kick off", ett evenemang för alla universitetets atleter, vi var hela 430 stycken!!! Lite välkomsttal, sedan var det fotografering av "Falcon familjen", så fick vi atlet t-shirts, sen var det olika små tävlignar och spel med allihopa indelade i mindre grupper så att vi skulel lära känna varandra. Har aldrig känt mig så kort som när de mörkhyade basketbollsspelarna tornar upp sig framför mig, hjälp!
Måndag, Business Administraiton lektion, det är den enda kursen som jag faktiskt gillar, sen for jag till min "athletic-academic-advisor" och så hoppade jag av kvinnostudierna(tack och lov), så var det "study tables" (alla första årets student-athletes måste vara misnt 6timmar per vecka vid dessa utrymmen där det är meningen att man skall göra läxor och skolarbete, Paaaaaain, men bara bra egentligen så får man allt gjort! Så var det alltså träning som gällde. Vi fick alla våra saker (en påse fylld med bräde, pullboy, lättäre, räpylät, snorkel) samt vår puntti-t-shorta, tränigns simdräkt och simmössa. Sedan var vi i vattent lite över en timme, sedan hade vi dry-land ute på gräset och det var TUNGT! Känns så skönt att få börja träna riktigt ordentligt, ordenlgit! Men det känders dock inte så skönt att springa till matte-lektionen direkt efter träningen.... Lite bilder :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0