BGSU-Akron

http://www.bgsufalcons.com/news/2011/11/18/WSWIM_1118110851.aspx
Det var Falcons mot the Zips som gällde idag, säsongens sista dual meet fören våra mid-season huvudtävlingar som är om 2 veckor. Akron hade en riktigt fin pool, det är dessutom där som vår Conference Meet kommer att vara i februari, våra huvudtävlingar alltså. Så det var kul att så simma i den bassängen en gång före, så man vet hurdan den är.
Jag gjorde väl helt ok ifrån mig, det blev en 2 plats i 200fritt på 1.55.3, säsongens näst bästa tid. Så blev det en 3plats i 500 fritt på 5.12 som också var säsongens näst bästa tid, vilket var ganska överraskande för det kändes inte alls bra. Överhuvudtaget så får man väl vara helt nöjd med de här resultatena i det här skedet av säsongen, mitt i tyngsta strenght-conditioning träning och allt. Nåja, inga ursäkter alla andra har det lika tufft och tungt också, men bara man själv vet hur det ligger till och vet när man skall prestera så då är läget under kontroll enligt min mening. Eller självklart skall man presetera hela tiden, men vi är ju trots allt bara människor...
I det stora hela slutade tävlingen i förlust för oss ändå, men som jag tidigare har sagt så är det till största delen simhoppet som tar alla poäng. Känns lite halv-surt att redan innan man har simmat första grenen veta att vi i princip "ger" 30 gratis poäng till motståndarna.
Något som jag tycker vore värt att fundera över i Finland och inom simning är poäng systemet som man har här i college-swimming. de 5 bästa simmarna får poäng för sina placeringar; 9 poäng till vinnaren, 4 till 2an, 3 till 3an, 2 till 4an och 1 till 5an. Varje skola får endast poäng för de 3 bästa simmarna. Om man införde något liknande på t.ex FM  skulle detta göra det möjligt att faktiskt utse "bästa föreningen", inte största föreningen?! Nåja, bara en liten synpunkt.
Det har varit en jätte tung,tung,tung dag, så skönt att vara tillbaka "här hemma" nu. Klockan är bara 10 och fredag kväll men det blir nog gonatt för min del som gäller nu! Tog några bilder på simhallen i Akron;


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0