fffff

Finlandsvensk
Känner mig väldigt tillhörande finlands minoritetsgrupp idag, vet inte varifrån denna känsla kom smygande?! Kanske för att jag har läst Elle, druckit te, käkat knäckebröd och lyssnat på Veronica Maggio halva dan?
Har haft ett misslyckat försök att donera blod idag. De hade en "blood- drive", vid the stundent Union idag, och jag har länge velat göra det, så jag täntke well, nu när jag inte har några träningar att ta hänsyn till så kan jag äntligen fara och sprida mitt AB- till de som behöver! Men nähäpp, tydligen gick det inte eftersom jag inte är en U.S citizen. Diskriminering. Tror de att jag bär på alla de tusentals livsfarliga finländska virusen och smittorna? Oh well, får väl göra ett nytt försök i Vasa i sommar.

Vädret här är helt knasigt igen. Igår fick jag rusketusrajat när jag var ute och sprang klockan halv 6 på kvällen, och idag skulle jag nästan ha behövt min vinterjacka! (okej 8 grader och vind, men ändå!) Har hunnit med kort morgonlenkki med Brittany, och så hade vi gym tillsammans med resten av laget. Vi har nu börjar lyfta med Manny, en av skolans weight-lifting coaches, and i Love it! Han vet verkligen hur man pushar nån, och övnignarna vi gör är så annorlunda, tuffa och roliga. Får se hur jag lyckas gå imorgon...
Imorgon har alla student-athletes en body-composition measurment, där vi alla kollar vårt kroppsfett, muskelmassa, ben osv.. Sedan är det gym igen, och så har vi påsklov!


Kommentarer
hetti

ja tycker synd om dej som måst ha en påsk utan mignonägg :(

2012-04-06 @ 21:39:57
erica

JAVET! avsaknaden av mignongägg tär nog litet i hjärtat på mig.. nå ni får spara en par tills ja kommer hem ;)

2012-04-07 @ 08:22:25
URL: http://ericanieminen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0