Campus Fest

Morgonen innehöll ett  2timmar långt bröstsim teknik session, samt löpning (elyptical för min del) och ett bra gympass. Efter träning var det dags för en snabbis till Campus Fest. Campus Fest är en händelse som ordans varje höst, och det är ett tillfälle för alla hundratals studentföreningar, idrottsföreningar, lokala föreningar osv, att visa upp sig och sin verksamhet och rekrytera medlemmar till sin verksamhet. Jag satt själv vid "Entrepreneurships studentorganization" bordet och lyckades värva en hel del nya potentiella entreprenörer till vår verksamhet! Hann dock inte kolla runt så mycket själv som jag skulle ha velat eftersom jag måste vara vid min "station" i en timme, sedan hade jag lektioner resten av dagen så.. Men vädret var superfint, campuset var smockfullt och alla tycktes ha kul! det finns såå många olika föreningar och klubbar; allt från cheerleading, student healthcare, volleyboll, sororities&fraternities, businessföreningar till jazzbandsklubbar, quidditchlag (ja tyvärr de är ennu kvar..), animeklubbar, fiskeföreningar osv osv... Människorna här har fantasi och kreativitet i alla fall! 
 
Hann inte riktigt med någon frukost eller lunch idag, men vrålhungern stillades med ett besök till Nagoya med Carmen, Steph, Keith och Allie. Nagoya är en japansk restaurangkedja här mera på östsidan, det är samma restaurang som den jag besökte med Allie och hennes familj förra våren. Trots att det inte var min första gång var jag endå lika fascinerad av hur man kan göra matlagning till något så konstnärligt och artistiskt. Och jag hoppade till precis lika stort nu som då när de spruttade eld på en lök framför ögonen på oss. Och maten var fantastisk. Nu läxtime, sen ska vi ha filmkväll med tjejjerna! Och så wops är det helg igen?! Kommer att bli en programfylld helg, vi har nämligen team-bonding lördag eftermiddag till måndag, jag har på känn att det här blir kul... Programmet är ennu en hemlighet, men I'll keep you posted! 





Kommentarer
hetti

va fin du e :)

Svar: haha tack gulle <3
ericanieminen.blogg.se

2012-08-31 @ 09:19:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0