Våga

Att våga tänka och vara annorlunda; det är i princips vad min entreprenökurs går ut på. Det är så himla intresant vad människor runt om i världen hittar på för nya lösningar på problem, och ständigt skapar nya saker. Jag är så fascinerad av innovativitet; det går inte., I'l find a way! Så skall det vara, det finns alltid en lösning på allt, man måste bara tänka på ett lite annorlunda sätt! 
 
Det är så underbart att få ha lite ordentlig sommar och värme efter en inte alltför varm finländsk sommar... Shortsen får hänga med ett bra tag till ennu! Idag har vi haft ett till team-meeting, där vi hade olika representanter från "the athletic department" so kom in och pratade till oss om b.la social media (hur vi skall använda det, tips på vad man inte skall tweeta och blogga etc...), vi hade student-athlete service där en stund, samt compliance-representant som pratade om vad som gäller med tanke på att vara "eligible", dvs vad man får och inte göra för att vara godkänd för att tävla på college amatör nivå.
 
Efter mötet var det dags för ett simpass, följt av gym. Så i gassande solsken måsta jag bege mig på dagens lektioner, lite sved det att vara inne hela dagen.. Nå, hade två intresanta lektioner tro det eller ej! SÅ här i bowling green blir man faktiskt brun när man solar på kvällen också, så jag slår två, eller egentligen tre flugor i en smäll; sola, göra läxor, blogga! (wifin på campuset har blivit betydligt bättre sen förra året)! 'Snart blir det middag, sen senare på kvällen ska vi troligtvis fara och kika på en magician som uppträder här på campus, blir säkert skoj! 
ciao,'
e
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0