Falcons back in action!

Idag invigde vi den officiella tävlingssäsongen! Det var en väldigt annorlunda tävling än våra vanliga dual meets dock, vi simamde mot förra årets divison II NCAA vinnare, Waynestate och så simmade vi också mot Ashland. Tävlingen var annorlunda på det sättet att de bägge andra lagen hade med sig sina kill-lag och simhoppare också, så den här tävlingen tog lääänge... Vanligtvis har vi allt färdig simmat på 2 timmar, men idag var det 6 timmars grej på g... Men vi KROSSADE motståndet! I de flesta grenar tog vi top 3 placeringar, kändes heelt huippu! Själv simmade jag helt ok, 200 fritt kom jag in som 3a, på 1.56,2, och i 500 fritt blev jag 2a på 5.11.9 och så simamde jag ankare för vårt B-lag i 4x100 fritt på tiden 54.00. Men vinst är en vinst, aah vad skönt! Det här var vår första och enda hemmatävling för den här terminen, nästa gång blir det hemmapublik först i januari. Det var helt vrålkul att så många fans ahde hittat sig hit till den här tävlingen; vi hade ett gäng på knappa 10 pers som brukar vara och heja på volleyboll, fotboll osv, som nu plötsligt hade bestämt sig för att komma och vråla sig hesa på vår simtävling! Shout out till dem! Synd bara att de kom just passligt till simhoppe och the mile.. Nå, lite annat hann de se också! ;) 
 
Nu är vi alla heeelt kaputt! Efter tävlingen for vi alla international's + Jordan och Aggie till Easystreet för en välförtjänad burger! (oj hjälp vad jag hållerp å att blir amerikansierad haha).. Nu slockanr jag vilken sekund som helst, och nu är det bara en träning kvar fören helgen! 
 
Glömde nästan, det blir högst antagligen en spontan weekend-trip för mig! Jen böljd med mig til Cinncinati, vi ska och hälsa på Mandy (hon simmade här förra året), som just har förlovat sig förra veckan! Det skall bli så ul att se henne igen! Och kul att få upptäcka en ny stad! 
 
Och Lycka till allihop som simmar GP där hemma! 
http://www.bgsufalcons.com/news/2012/10/26/WSWIM_1026121924.aspx


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0