Homecoming part II

What a fantastic weekend! Homecoming var så otroligt roligt! Måste bara berätta lite om själva homeocming fenomenet, som är så otroligt amerikanskt och så roligt! Homecoming är precis som namnet säger; folket kommer hem, och i detta fall alla människor som har studerat klart här i BG blir bjudna tillbaka för den här helgen och det ordnas massor med aktiviteter, program, middagar, utdelning av utmärkerlser, och massor med fester. Människor här är så stolta över sin skola, Once a falcon, always a falcon! Vi hade vårt alumni meet i lördagst och vi hade ca 20-25 före detta falcon siwmmers som deltog och simmade mot oss, och det roligaste var att se alla våra lagkamrater som tog sin examen förra året, så alla förutom Vicky (som bor i Kina) kom tillbaka för den här helgen. Efter tävlingen (som var mera på skoj, visa av almunina hade långa simdräkter, simfötter osv...., men kul var det endå!), så hann vi just byta om och så var det dags att tailgatea före the football game (glömde också att säga att på homecoming är det alltid en football match) och för de som inte minns vad tailgate är ,jag tror jag berättade om det förra året redan, men det är i princip bara vem som helst som packar upp sitt pick och pack utanför football stadion och grillar,  chillar, kastar jefu, spelar cornhole, dricker öl, och förbereder sig för matchen. Alumnina hade ordnat en tailgate för all före detta samt nuvarande simmare, där de bjöd oss på mat i mängder, mums! Så var det dags för matchen och vi spelade Rhode Island och Vi totalkrossade dem!!!! 
 
Efter matchen bjöd Carmen's och Steph's familjer på after-game-tailgate åt oss alla sophmores, det var jätte mysigt, vi satt där i flera timmar och hade skoj! Så hann vi med USA tema party till Drea's 23 födelsedag till ära, helt kanonkväll! 
 
Söndagen var en helt perfekt avslutning på veckan, lång skype med saknade moona, så satsade jag mera på att umgås med vänner och ta det lungt istället för alltför mycket skolarbete (hmm kanske inte världens smartaste idé så här i efterhand, men för stunden kändes det riktigt prima :) ), och kvällen spenderades med min franskatalande vän och några av hennes kompisar som jag for på konsert med , 3OH3! & Cobra Starship. Kul i kvadrat med andra ord! Jag hade köpt den billigare biljetten, som berättigade mig till sidoplatser, men alla mina kompisar hade köpt den dyrare biljetten "front row" so to say, så jag tänkte why not, värt ett försök?! så jag hänge på med dem vid biljettkontrollen och JAG SLAPP IGENOM!  HAH! 
 
Jag trodde måndagen skulle bli en låååååång och förfärlig dag p.g.a sömnbrist och diverse andra saker, men jag har överraskat mig själv i hur bra båda träningarna gick, och hur produktiv jag har varit med precis allt! Enda som jag inte har hunnit med är yogan, men sånt händer... Och nu är det verkligen COUNTDOWN på gång! Hetti ankomst om 3 dagar, gälit! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0