Wees on weeks on weeks

Har varit en tuff, men bra vecka tränignsmässigt! Fredagen var nog toppen; morgonen var ett lååångt medley set, där allt var decend, följd av mycket fast kicking, och så när vi alla tror vi är färdiga anonserar Mike att vi har en 200 free all out form the blocks ennu fören vi är färdiga, och målet varatt vara vår bästa tid för i år +3% och helst under. Jag oc h3 andra var de enda som kalrade att simma under vår tid, så det kändes ganska bra. Så har vi den sista lasset med recruits för den här terminen på besök nu i helg, men ja är inte en värd den här gången. Så eftermiddags passet var i princip bara stafetter, alla grenar och all out, under water, och vanlig simning, följt av 16x100 fritt där de 4 första var på 1.18 intervall, 4 följande på 1.15, så 1.12, så var det 1 minuts extra paus och så måste alla klara 4 på 1.07. 
 
Nu ikväll är vi hela laget plus våra recruits över hos Jen&Brittany var vi kollar film och bakar cookies. Ennu en träning kvar före helgen! Så på morgondagens schema har vi lite pumpkin carving och så möter vårta volleyboll tjejejr vår största rival skola, Toledo, här på hemma plan så den matchen ska vi allt se!
 
Tror att jag bröt tån min idag på träningen, jag och startblock är i allmänhet inte någon bra kombo, och så lyckades jag på något sätt smälla den för fullt på den hårda delen i en konstig vinkel så nu är en öm  som bara vad, och svullen som en valnöt. Nåja, there's only so much you can do?! Förbereder mig på det värsta (bruten) men hoppas på det bästa (jag vaknar upp i morgon och allt är prima!). Spännande fredagsfunderingar jag har...
 
Vi har ännu skönt höstväder här, såklart efter att Hetti for har det varit varmt och fint, men n utill helgen ska det svalna av och regna konstant.. Val tider börjar närma sig med stormsteg här i USA och Barack Obama -Mitt Romney kampen är ganska intresant att följa. det finns så många politiskt intreserade här, men o andra sidan finns de så många som inte kunde bry sig mindre.. Synd, eftersom de som faktiskt är intreserade gör det så lätt för de icke-intreserade att engagera sig; de finns alltid nån runtomkring campuset (för det mesta utanför the Union), där de frågar folk om de redan har röstat, om de vill höra mera om kandidaterna osv. Om man vill rösta, så har de några stycken som puttputtande golfbilar som de kör folk i till röstningslokalerna, så får människorna rösta, så får det en fin liten pins där det står "I voted", och så puttputtas de tillbaka till vart de nu än vill på campuset. Ganska annorlunda och kreativt! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0