Homecoming weekend vol I

Äntligen Fredag! Det var endast en morgonträning som ägllde idag, följt av skola och så något intresantar; vi ahde nämligen en gammal falcon som besök, en tidigare utexaminerad BG studerande, ingen mindre än OS guld medaljören David Wottle (800m guldet i München 1972). Hängde bland annat med Steve Prefontaine, hade träffat Lasse Virén, och när jag snackade med honom efter hans tal berättade han att han hade varit och besökt Finland, Sverige och Norge, and absolutely loved it! Hans tal var inspirerande och kul att lyssna på, och jätte häftigt att han faktiskt har gått i skola här i BG! 
 
Efter talet var det dags för the Homecoming Parade, en massiv parad med alla möjliga människor, organisationer, föreningar och hundar (?) tågade längs med BG, slängde godis till barn (fick lite penkkis fiilis). Hela simlaget deltog , samt många andra idrottslag. Och så i början av paraden när vi höll på att rada upp oss såg jag de internationella studeranden som hade sin lilla grupp, där alla bar flaggor från sina land. Så såg jag den svenska flaggan vaja, och jag spurtade dit med Carmen efter mig, och såg en tjej stå där utanför Stroh center, så frågade jag "are you from Sweden?" och hon bara "yes ?!) Och sen övergick jag till svenska, SÅ absurt hahaha! Men nu har hag träffat min första nordbo här i BG! Så vi bestämde oss för att träffas för en kaffe här nångång inom nära framtid! 
 
Imorgon är det dags för vår första tävling, Alumni meet, to bee updated!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0